tisdag 14 februari 2012

Varmt välkommen till Klädologi!

Nu är det äntligen dax!
Det är dags att låta mina stora intresseområden förenas i ett. Därför har jag skapat begreppet KLÄDOLOGI. Klädologi är en blandning av kläder, mode, stil och psykologi.
För jag är alldeles bestämt övertygad om att de hänger ihop, kläderna/stilen och hur de påverkar oss och andra.

Med hjälp av kläderna talar vi om vem vi är - eller vem vi vill vara. Kläderna kan få oss att känna oss vackra, stolta eller helt "fel".
På den här bloggen kommer du bland annat att få läsa om:
  • Tips på plagg som passar olika kroppstyper.
  • Tankar om personlig stil.
  • Mode och trender.
  • Kroppsspråk
  • Personligt varumärke

Säkert kommer det att dyka upp en massa annat också i en härligt kreativ blandning.
Min förhoppning är att bygga upp samarbeten med olika kläd- och modeföretag, allt för att skapa så bra erbjudanden och inspiration för er läsare som möjligt.
Så småningom kommer ni också att kunna boka föreläsningar/workshops, privata stilanalyser och rådgivning om personligt varumärke. Du kommer även att kunna få en personlig stilanalys på distans.

Jag börjar med att fylla på i bloggen med inlägg och tips som jag hoppas kommer att inspirera dig till att plocka fram ditt allra mest klädsamma jag. För mig handlar inte personlig stil om att följa modet slaviskt, utan att hitta sin egen stil. Visst påverkas vi av modet och det kan till och med vara roligt att hålla sig uppdaterad, men det roliga är om du kan hitta din tolkning av det. Jag hoppas kunna inspirera dig till det.

DU hänger väl med?!

10 kommentarer:

  1. Vilken super women du är ;) ska bli kul och följa dig här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanan! Kul att ha dig med här :-). Kan vara läge för mer samarbeten kanske ;-).

      Radera
  2. Lycka till med ditt bloggande som jag kommer att följa. Intressanta kopplingar. Vi kan nog inspirera varandra.
    Önskar dig en trevlig dag.
    Färg- och stilkonsult Elisabeth Bövik
    www.colorme.webblogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabeth! Ja kul att vi "hittade varandra". Inspiration är alltid härligt att få. Ser fram emot att följa dig också.

      Radera
  3. Vilket spännande och viktigt ämne! Jag ser fram emot att ta del av din blogg!
    Varmaste hälsningar,
    Malin Anneteg Fogel
    Artikulera

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt Malin att du tycker att det här är spännande och viktigt. Jättekult att ha dig med här.

      Radera
  4. länkar upp dig direkt inne hos mig :)
    kram från tant i dalsland//

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit och tacksam för din länk! Kram tillbaka :-)

      Radera
  5. Vet ingen som har mer energi än du Ulrika. Blir jätteroligt att följa din nya blogg.
    Ser fram emot tips och idéer.
    Kram Iren

    SvaraRadera
  6. Det är lätt när det är kul :-). Men det gäller att hushålla med energin också och se till att ha balans i tillvaron. Roligt att ha dig med här Iren. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...